Khamis, 8 Oktober 2015

#TipShanasMakan : 2. Tempat Makan Menarik di Kuantan, Pahang - Akar Kopi

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia


Umum mengetahui bahawasanya, kopi dan masyarakat kita berpisah tiada. Terdapat banyak kopitiam-kopitiam, malahan kedai-kedai lain yang menjual kopi sebagai minuman utamanya seperti Starbuck. Kali ini, saya ingin berkongsi sebuah lagi kedai makan yang terdapat di Kuantan yang Menyajikan kopi sebagai minuman utamanya.

Akar Kopi merupakan kedai kopi ala-ala hipster yang saya rasa sangat disukai para remaja malahan dewasa juga. Kedudukannya adalah betul-betul di bandar Kuantan dan berhadapanWisma Kastam. Kunjungan saya pada kali ini merupakan kunjungan yang pertama kali. Saya memang menggemari Kopi dan boleh dikatakan kopi yang disaji disni adalah 5 bintang!

Selain itu, disini juga terdapat menu yang lain seperti nasi lemak, Nasi Minyak dan roti bakar. Ringkas sahaja menunya. Kopinya merupakan kopi vietnam kalau tidak salah saya. Dekorasi Kedai ini adalah menggunakan bahan terbuang seperti tong minyak yang dijadikan tempat duduk. Kotak-kotak kayu terpakai yang dijadikan perabot. sangat kreatif!

Makanan Saya pada hari tersebut

Bumbung Kedai Akar Kopi yang unik

Kopi Ais RM3

Pandangan kedai dari tepi

Lokasi - berhadapan wisma kastam 

Saya sangat yakin, penggemar kopi pasti tidak akan menyesal jika melangkah masuk ke kedai ini. Kopinya 'confirm' buat kita tidak tidur malam !



Nak rasa? Datang Kuantan dan cuba di kedai ini! Lulussss Bro!







2 ulasan:

Terima kasih untuk komen anda :)